fietstocht

Klik op de link om foto's te bekijken van het samen zijn tijdens de rustpauze van de fietstocht. Gezien onze fotograaf van dienst zijn fototoestel in zijn fietszak had gestopt zijn er helaas geen beelden genomen langs het afgelegde traject

Laat opladen filmpje speelt automatisch !

www.smilebox.com/playBlog/4d7a63354d6a55314d7a4d3d0d0a&blogview=true

Bezoek Veurne

In april bezochten we de filmset die de loopgrachten van de eerste wereldoorlog nabootsen. We snuifden daar een glimp van hoe onze landgenoten daar zaten af te zien om ons allen een vrij land te bezorgen.

Onze gids bracht ons ook een verhaal over een vaderlandsheld die zijn geliefde vermoorde tijdens de oorlog. Dit omdat hij nog een minares had en geen uitweg meer zag. Hij werd ten slotte veroordeld tot de dood met de guilottine,de laatste doodstraf die in Belgie op deze wijze werd voltrokken, uitgevoerd door een parijse beul.

We sloten af met een drankje en beslisten ter plaatse om de Veurnse culinaire smaken te proeven.

De Foto's verklappen alles ,ga naar het bestand.

Na het bezoek aan de Gouverneurs woning te Brugge tijdens een vorige activiteit terug een geslaagde namiddag met onze vrienden en leden van de Gilde

veurne_selectie_pdf.pdf fotos bezoek veurne (441.25 kB)